2015. szeptember 22., kedd

Teknős afrikai virágból

 Pinteresten találkoztam először afrikai virágból készült állatokkal. Megtetszettek, mert jól állt nekik a mintájuk. Aztán Kikben megláttam a gigagombolyagot. 500g-nyi fonal egy szálban, egy gombolyagban. WOW! Nem is volt kérdés mi lesz belőle. De adok hozzá leírást is, sok-sok képpel. 

Fonal: a virág közepe egy színátmenetes Alize Cotton Gold + KIKes 100% akril fonal

Virág mintája - én ezt a mintát szeretem. Az interneten többféle megközelítés található, de nekem ennek a horgolásképe tetszett a legjobban.
 Egy kész virág a gigagombolyagon. (Csak az arányok kedvéért.)
 Jöjjön a fej!
  1. sor: magic ring 6 rövid pálcával (rp)
  2. sor: minden rp tetejébe 2 rp (12)
  3. sor: 1rp, 2rp ismételve körbe (18)
  4. sor: 18rp
  5. sor: 18rp (ide kerülnek a szemek)
  6. sor: 18rp
  7. sor: 4rp, 1 fogyasztás, 6rp, 1 fogyasztás, 4 rp (16rp)
  8. - 12. ror: 16 rp
 Lábak, szám szerint 4 db.
  1. sor: magic ring 6 rövid pálcával (rp)
  2. sor: minden rp tetejébe 2 rp (12)
  3. - 8. sor: 12 rp
 Töltőanyagnak én töltőflízt használok. Sokan szilikongolyónak is nevezik, de láttam már szilikonizált töltőflízként is. A lényeg, hogy olyan, mintha műszálas vatta lenne tele göböcskékkel. Jól formálható, könnyen szárad és 1600 HUF-ért már egy kg-hoz hozzá lehet jutni. (Én fél kilóval már majd egy éve elvagyok. Igaz, többnyire kisméretű figurákat készítettem. Lassan mondjuk vennem kell, ha már túl leszünk a vásári őrületen.) Arra figyeljünk, hogy nem tömjük túl a tekit, mert nehezíti a varrást.
 Nincs más dolgunk, mint összevarrni. A test töltését csak varrás közben tudjuk megtenni. Amikor már majdnem körbeértünk, akkor fogjunk némi töltőflízt és tömködjük bele. Ne tömjük keményre, mert akkor nagyon kipúposodik, de azért ne is sajnáljuk tőle.
 A gyerekek imádták a suliban. A leány úgy jött haza, hogy ilyen is feltétlenül kell a vásárra szánt holmik közé. Szóval kettőt-hármat horgolok még nekik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése